هوادهی دور کند

کاربرد هواده در تصفیه خانه های فاضلاب با هدف اختلاط و همزنی محتویات استخرهای هوادهی و اکسیژن رسانی به آن به منظور انجام فرایند تصفیه هوازی توسط میکرو ارگانیسم لجن فعال می باشد. این نوع از هواده ها دارای گیربگس بوده و در بسیاری از موارد با كنترل دور می توان میزان نرخ اكسیژن دهی را كنترل نمود. این نوع هواده ها دارای راندمان بالاتری هستند و میزان انرژی كمتری مصرف می نمایند و عموما در تصفیه خانه های فاضلاب صنعتی مورد بهره برداری قرار می گیرد و در سایزهای مختلف قابل تولید توسط شركت  آرکاگسررسام می باشد سیستم هواده سطحی دورکند شامل تعدادی تجهیزات است که در محل پروژه نصب و راه اندازی می گردد.

متعلقات دستگاه هواده سطحی دور کند

موتور

موتور سه فاز با کلاس حفاظتی و عایق‌بندی مناسب در شرایط مختلف آب و هوایی انتخاب می‌گردد.

گیربکس

گیربکس از نوع خورشیدی یا هلیکال با راندمان بالا، صدای کم، نسبت دور در محدوده 35 تا 45 و اتصال مستقیم ابعاد گیربکس حتی تا حدود یک چهارم گیربکس‌های طبقاتی با توان مشابه بوده و انتقال نیرو به صورت متوازن بین دنده‌ها تقسیم گشته و استهلاک تا حدود زیادی کاهش پیدا کند.

محور (شافت)

در این سیستم فاصله روتور چرخشی (توربین) با اولین پایگاه باتاقان در کمترین میزان ممکن بوده که خود باعث ایستابی مکانیکی بالا گردیده و عمر طولانی سیستم را تضمین می‌نماید.

پروانه (توربین)

توربین‌های هوا از جنس کربن استیل بوده که پس از سندبلاست با پوشش سه لایه عرضه می‌شوند. لایه اول این پوشش از رنگ زینک‌ریچ و پوشش دوم از رنگ کول تار و پوشش سوم از رنگ اپوکسی یا پلی‌اورتان در مجموع حفاظت کامل در برابر خوردگی را برای زمان‌های طولانی تضمین می‌نماید.

کاربرد هوادهی دور کند در تصفیه خانه فاضلاب